4-5 dagarna...

Sawatdii Kha!
Sabaai dii mai khun??
Sabaai dii khra...

hoppsa ni förstår mej när ja prata med er, men på svenska så är det
Hej!
hur mår ni?
jag mår bra..

haha* såå nu har ni lärt er lite thai osså är så förbannant svårt o förstå o prata ännu svårare. men men..
hann inte skriva något igår vi var i väg hela dagen i pattaya o kollade in vårat boende som vi ska flytta till på måndag... asa nice var vi bor på 5 våningen med 4 rum 2 toa o ett jätte fint kök, såå de kommer bli kanon..
o även ett säkert internet just nu detta vi sitter på är någons som vi har hakat oss in på som har oskyddat trådlöst.. haha =)
men efter vi hade kollat boendet igår så gick vi o kollade lite shopping tarmen började komma igång, de vi köpte var en nya navel smycke till mej as nice, sedan en lite pressent åt min lilla tjollerompa där hemma.. =) sen så blide de ju en addapter så bilderna kunde komma in på datan o sen lite smått o gått sakaer som panodil o shit..
sedan så var vi åt på nån resturang helt oki..
maten än så länge varit okey men ingen super hit,därimot resturangen vi var på efter vi hade kommit hem från pattaya igår som ligger här i bang chan, då åt jag omellet med pork, fy fan i gatan det var det bästa än så länge.. smakde typ som svensk köttfärs i pannkaka lr hur jag nu ska förklara det, men gott var de ialf..
annars äe mitt standard jag äter fride rice with chicken or pork... de äe vad som går varmt för mej o lille bror är de chicken with casewnuts... adam, aa han provar faktis lite men de som inte blir alltid så rätt men de han vill ha är nudlar. men han blev lite skrämd första dagen vi åt då han beställde wokade nudlar med grönssker o friterade räkor.. räkorna fick han men hans nnudlar var med ostron o musslor, tro ni han mådde illa o blev arg lr.. inte att han åt de.. så varje gång han beställer nudlar nu kollar han verkligen att de inte är med ostron lr musslor.. haha'
stackars mannen min...
vad ska jag mer berätta som jag har misssat är så mkt ja vill säga egentligen men tunga min låser sej o huvude slå knut, haha* sol sting kanfe, för inte är de kallt som där hemma så allt bara fryser o stannar?
undra hur kallt ni har det där hemma nu?
hoppas faktis det har blivit lite bättre för er o inte lika jävla kallt...
idag har vi varit på stranden o tror nog banimej att vi har brännt oss alla tre lite idag, första gången..
men de är inte så himla farligt så bli nu inte orolig mamma om du läser detta...
men tro ni inte jag gjorde värsta tabben idag, vi gick upp i tid för ute o gå en timme med pappsen vet man måste hålla formen fast man är på semester, men ialf så efter de skulle vi ju ner till stranden pakar väskan o beger oss när vi kommer dit ser vi att det var rätt så rejälla vågor där nere as ballt tänkte vi o begav oss ner, när hoppas o leker där säger adam till meej har du inte kameran med dej jo själv klart vi ska ju fota på allt.. tar upp kameran men va fan de funkar ju inte vad är de nu som är fel då.. jo tack yxskaft tro ni inte jag hade glömt batteriet hemma i laddaren, tack för den, bara värsta häftiga vågor o allt men försökte fota med mobilen men inte säkert de blev såå bra...
just nu kom min faster in på msn, lr ja fb. menar hallå kl äe tidigt på morron för er men hon kan ibland om hon vill
vissade ju sej att hon jobbade så klart hon är uppe då.. haha

men om jag skulle prata lite med henne så skriver jag mer sen om jag kommer påå nått mer...
ha de så bra så länge.. pusskram på er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0